اصطلاح روابط عمومی برای نخستین بار در ایالات متحده آمریکا و در نوشته‌های اتحادیه راه آهن به کار برده شد و دهه اول قرن بیستم، نخستین دفاتر روابط عمومی در موسسات این کشور ایجاد گردید. در سال 1906 اولین شرکت خصوصی که تنها خدمات روابط عمومی را به مشتریان خود ارائه می‌کرد به وجود آمد. نخستین شرکت روابط عمومی توسط "ایوی لي" فارغ‌التحصيل دانشگاه پرنيسون و خبرنگار اقتصادي روزنامه نیویورک‌تایمز در شهر نیویورك تاسیس گردید. این فرد را پدر روابط عمومی در آمریکا می‌نامند.
با این که ریشه‌های تاریخی شکل‌گیری روابط عمومی در گذشته‌های دور قرار دارد به هر حال می‌توان گفت که آغاز واقعی روابط عمومی به صورتی که امروزه مورد عمل قرار می‌گیرد از سال‌های 1900 به بعد شروع شده است و تا به امروز صدها و هزاران انجمن، دفتر روابط عمومي در جهان بويژه در كشورهاي صنعتي و غربي تأسيس شده است و هر روز با گذشت زمان اين علم و هنر حالت تخصصي‌تري در حوزه‌هاي مختلف به خود گرفته و به فعاليت و اثربخشي خويش مشغول است.
تغییر مفهوم روابط عمومی در طول زمان نشان‌دهنده سیر تکاملی کارکرد آن در سازمان‌ها و جوامع مختلف است. مفاهیم مختلفی که روابط عمومی در طول زمان یافته است نشان‌دهنده کوشش یک حرفه در حالت شکل‌گیری و رو به توسعه است که در جستجوی تبیین شناساندن و تثبیت هویت خاص خویش است.

     

6.1.8.0
گروه دورانV6.1.8.0